Pregled i servis dječje bicikle

Proljeće je stiglo, dani su sve topliji i vaši klinci jedva čekaju sjesti na svoje bicikle? Bilo da je riječ o novoj ili rabljenoj bicikli, ona svakako mora biti potpuno ispravna kako bi vaše dijete uživalo u ugodnoj i sigurnoj vožnji.

Kako djeca brzo prerastu svoje prve bicikle, često se kupuju ili nasljeđuju rabljene. Takve bicikle treba detaljno provjeriti i otkloniti eventualne nedostatke koji mogu uzrokovati probleme u vožnji ili, u gorem slučaju, ozljede.

Bilo da je riječ o novim ili rabljenim biciklama, ovo su neke od stvari koje treba provjeriti prije kupnje ili vožnje:

  1. Tlak u gumama – ne bi smio biti previsok niti prenizak. Ako se vozi po asfaltu, poželjan je nešto viši tlak, na makadamu i ostalim neravnim površinama nešto niži, kako bi guma bolje upijala sve neravnine. Naravno, tlak ovisi i o težini vozača i vrsti gume, pa i to treba uzeti u obzir.
  2. Stanje guma i zračnica – ako je vanjska guma dosta stara i ispucana, potrebno ju je zamijeniti kako ne bi pukla tijekom vožnje. Zračnice koje su porozne i polako puštaju zrak također treba zamijeniti.
  3. Kotač – ako felge lagano idu u „osmicu“ potrebno ih je centrirati, no ako su jako oštećene, preporučuje se staviti novi obruč ili novi kotač.
  4. Osovine na kotačima – ispravnost možete provjeriti na način da jednom rukom držite biciklu, a drugom pomičete kotač lijevo/desno, ako ima lufta potrebno je servisirati osovine. Često se događa i da je potrebno zamijeniti osovinu.
  5. Prednja vilica – provjeriti da nema lufta u ležaju volana i da je sve oko volana dobro zategnuto. U slučaju da se radi o amortizirajućoj vilici, provjeriti da nema lufta u nogama i da se lako pomiče gore-dolje.
  6. Kočnice – provjeriti istrošenost pakni ili pločica (u slučaju disk kočnica). Stisnuti ručice kočnica i vidjeti da li kočnice dovoljno koče, a da vam je ostala još barem širina palca između ručice kočnice i volana. Provjeriti i, po potrebi, zategnuti vijak obujmice ručice kočnice, kako se ne bi micala tijekom kočenja.
  7. Mjenjači i ručice mjenjača – kod bicikle s više brzina provjeriti mogu li se sve brzine mijenjati i koristiti bez poteškoća. Ako lanac pada, potrebno je ponovno namjestiti odnosno indeksirati brzine. Također, provjeriti da li su mjenjači i ručice mjenjača adekvatno stegnuti.
  8. Sajle i bužiri – krajevi sajli ne bi smjeli biti raspleteni i trebali bi imali zaštitnu kapicu. Bužiri bi trebali biti čitavi, bez napuknuća i bilo kakvih oštećenja.
  9. Pogon i pedale – svaka karika lanca mora biti slobodna i lagano se okretati. Ako je lanac zapekao, hrđav, iskrivljen ili potrošen, zamijeniti ga novim. Potrošeni lanac puno brže troši pogonske zupčanike. Uhvatiti polugu pogona i cimnuti par puta, ako ima lufta probati zategnuti vijak pogona, ako se i nakon toga osjeti luft, potreban je servis ili zamjena dotrajale pogonske osovine. Provjeriti da li pedale imaju lufta ili se jako teško vrte. Neke pedale se mogu servisirati, dok se kod nekih to ne isplati i poželjno ih je zamijeniti. U slučaju da pod većim opterećenjem pedaliranja lanac preskače preko zubaca, postoji mogućnost da su lanac, prednji ili stražnji zupčanici istrošeni. Može se dogoditi i da je sve istrošeno i da je potrebno mijenjati cijelu pogonsku grupu.
  10. Sjedalo – sjedalo treba biti dobro stegnuto i namješteno po nagibu kako vozaču odgovara. Sic štanga također treba biti adekvatno zategnuta i ne bi smjela propadati tokom vožnje. Ako propada, dobro očistiti unutrašnjost rame i samu sic štangu. U slučaju da imate brzu spojnicu za sic štangu, i nju je potrebno očistiti kako bi mogla ravnomjerno stegnuti sjedalo.

Jedna rabljena dječja bicikla došla je i kod nas na servis. Na prvi pogled izgledalo je da je u dosta dobrom stanju, no nakon detaljnijeg pregleda ustanovili smo da ipak nije baš sve kako bi trebalo biti. Neke detalje je trebalo doraditi, servisirati i zamijeniti.

Vratili smo slomljenu zaštitnu plastiku prednjeg zupčanika na mjesto, kako se dijete prilikom vožnje ne bi zaprljalo ili zapelo za lanac

Sajle i bužiri kočnica i mjenjača su bili istrošeni, što je uzrokovalo veliki otpor ručica kočnica i otežano kočenje te probleme pri mijenjaju brzina. Rješenje problema je bilo mijenjanje svih sajli i bužira.

Završetci starih sajli bili su rascvjetani. Ako to uočite na bicikli, važno ih je skratili, ako je to moguće, ili zamijeniti. Nakon zamjene sajli, na krajeve smo stavili zaštitne kapica kako bi se smanjila mogućnost rascvjetavanja.

Kočnice su jedna od najvažnijih stavki na bicikli i potrebno je na vrijeme promijeniti pakne. Kod ove bicikle pakne su bile u dobrom stanju i nije ih bilo potrebno mijenjati.

Prilikom provjere ležajeva na prednjem i stražnjem kotaču, pogonu i vilici ustanovljeno je da su svi ležajevi u dobrom stanju, osim onih na volanu.

Nakon servisa ležajeva volana i zadnje provjere mijenjanja brzina kao i kočnica, bicikla je bila spremna za vraćanje svojoj maloj vlasnici 🙂

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *