Pranje bicikle jedan je od važnih elemenata redovitog održavanja, pod uvjetom da se izvodi na adekvatan način. Tokom korištenja, na bicikli se nakuplja prašina, blato, strugotine metala od trošenja lanca i zupčanika te sol sa ceste u zimskim periodima što može dovesti do ubrzanog trošenja pojedinih komponenti i pojave korozije.
Ja obično započinjem s čišćenjem pogona, koji je redovito najprljaviji dio bicikle. Pritom koristim uređaj za čišćenje lanca s odmašćivačem koji nije agresivan za brtve i gumice, a ima dobra svojstva odmašćivanja. Poželjno je i da je odmašćivač biorazgradiv.

Nakon pranja lanca možete iskoristiti taj odmašćivač za čišćenje prednjeg pogona, stražnje kazete i oba mjenjača. Za pranje možete koristiti mekani kist za farbanje ili za to predviđene četke.

Nakon čišćenja, potrebno je laganim mlazom vode isprati sav ostatak odmašćivača i prljavštine. Nemojte pretjerivati s jakim mlazom vode, kako ne bi ušla u ležajeve kotača ili pogona.
Na red zatim dolaze rama, vilica, kotači i ostatak bicikle za koje nije potreban odmašćivač već kvalitetan šampon za pranje. Ja najčešće koristim sljedeći šampon:

Pošpricajte cijelu biciklu sa šamponom te ju operite s mekanom četkom ili kistom, ali nikako ne istim kojeg ste koristili za čišćenje pogona i lanaca.
Nakon toga isperite sve s laganim mlazom vode i pobrišite s čistom pamučnom krpom.
Uzmite drugu krpu i s njom obuhvatite lanac na donjem djelu i počnite vrtiti pedale unazad, kako bi s lanca pokupili sav ostatak prljavštine i, najbitnije, vode koja je na njemu, jer neki lanci nemaju antikorozivni sloj zaštite (nikal) i ako ih ostavite vlažnima jako brzo dobiju površinski sloj hrđe. Osim toga, nije dobro podmazivati mokar lanac jer tada ulje nema nikakvog učinka.
Nakon što ste osušili lanac, podmažite ga s uljem predviđenim za vaše uvjete vožnje:
- Wet lube – za vožnju po vlažnim i mokrim uvjetima
- Dry lube – za suhe uvjete
- All weather – za sve vremenske uvjete
Nakon pranja i podmazivanja lanca, pustite biciklu da se osuši i kapnite nekoliko kapi ulja na sve zglobove prednjeg i stražnjeg mjenjača, a višak obrišite krpom.
Pripazite da kočnice ne dođu u doticaj s bilo kakvim sredstvom za podmazivanje. Za svaki slučaj, prije vožnje pošpricajte malo sredstva za čišćenje kočnica na čistu krpu i očistite oba diska ili, u slučaju v-brake kočnica, očistite kočionu površinu na felgi.
Kod bicikli koje se nisu dugo ili nikako prale postoji mogućnost debljih naslaga prljavštine za koje je potrebno ipak detaljnije pranje pa čak i rastavljanje pojedinih dijelova.